
Vwo | Havo | Mavo | Vmbo
Vmbo-, mavo-, havo- of vwo-advies? Dan is De Dijk de plek waar jij je schoolcarrière kunt beginnen. Wij gaan er vanuit dat je na groep 8 misschien nog niet precies waar jij het beste past. In de tweejarige brugklas zit je in een basis/kader-, kader/mavo-, mavo/havo- of havo/vwo-klas. Daar kunnen we samen ontdekken wat de beste plek voor jou is. Tussentijds kun je altijd doorstromen naar een hoger niveau en krijg je de kans om extra vakken of op het vmbo en de mavo zelfs vakken op een hoger niveau te doen. Zo weet je zeker dat je er alles uithaalt!
vmbo
Ben jij een enthousiaste aanpakker met vmbo-advies? Dan ben je aan het goede adres bij De Dijk. Veel van onze vmbo-leerlingen zijn ondernemers in de dop. Ze beheren de schoolkantine, werken in de Kapel, onze eigen winkel in het centrum van Medemblik, of verdienen een zakcent met een eigen (bij)baan. Daar leer je vaardigheden die je later heel goed kunt gebruiken in je verdere opleiding en werk. Meer info >>
SG De Dijk
Een kleine school met grote mogelijkheden!
De Dijk is een overzichtelijke school met kleine klassen. Je krijgt hier veel persoonlijke aandacht. Dat maakt de stap van de basisschool naar het voortgezet onderwijs makkelijk. Een goed begin is belangrijk, zeker als de overgang naar de middelbare school een beetje spannend is.
Kom kennismaken!
Wanneer ontmoeten we jou?
Testimonials
Wat onze leerlingen zeggen...
'Je leert hier hoe het echt in de praktijk is, bijvoorbeeld door kantinedienst te draaien!'

Lees Luna's verhaal>>
PRAKTIJKERVARING
'Alle praktijkvakken lijken heel echt door de attributen die je op school gebruikt, zoals een echte kassa. Bij de keuzevakken ervaar je ook hoe het echt gaat. Ook de kantinedienst die we hier draaien is heel leerzaam, omdat je geld en de voorraad moet tellen en bezig bent met hoofdrekenen.
Later wil ik met kinderen werken. Dat past niet zo bij het profiel dat ik op school heb gekozen, maar wat ik hier leer kan ik later altijd nog toepassen in mijn leven. Mijn advies: Je kent hier op school iedereen en iedereen is bereid om je te helpen!'
'Megan is opgestroomd: 'Het was vorig jaar veel te makkelijk voor mij en daardoor bijna saai!'

Lees Megans verhaal >>
NAAR EEN HOGER NIVEAU
'Het was vorig jaar veel te makkelijk en daardoor bijna saai. Ik mocht op een gegeven moment ook Frans volgen, omdat de leerlingen van een niveau hoger dat ook hebben. Nu, in de tweede, heb ik eindelijk het gevoel dat ik iets aan het doen ben en dat ik nieuwe dingen leer! Al is het voor mij nog steeds niet te moeilijk, mijn laagste cijfer is tot nu toe een 6,3.
Mijn advies is: denk goed na wat je kiest! Kies voor jezelf, want het kan zijn dat je samen met een vriendin naar dezelfde school gaat, maar niet in dezelfde klas terechtkomt.'
Nino is dyslextisch:'Ik krijg hier extra tijd bij toetsen en begeleiding tijdens het D-uur!'

Lees Nino's verhaal>>
DYSLEXIE
‘De begeleiding voor leerlingen met dyslexie hier op school vind ik goed. Je kunt bijvoorbeeld de teksten laten voorlezen en je krijgt extra tijd voor de toetsen. Dit heeft mij tot nu toe erg geholpen, want ik heb die extra tijd wel nodig!
De lessen van het D-uur vond ik vorig jaar altijd leuk! Daar kregen we iedere week lees- en spellingsondersteuning, huiswerkbegeleiding en hulp bij werkplanning. Ook kun je ervaringen uitwisselen met andere leerlingen.'
'Op De Dijk start ik rustig met mijn middelbare school, straks overstappen, vind ik niet erg.'

Lees Nikki's verhaal>>
OVERSTAPPEN HAVO/VWO
‘Ik doe havo/vwo en de begeleiding is goed. Je wordt geholpen met profielen kiezen. Het is jammer dat je je schoolloopbaan niet af kan maken, want het is een heel leuke school en fijn om hier rustig te starten, je hoeft niet ver te fietsen. Ik heb er zeker geen spijt van dat ik voor De Dijk heb gekozen, ook al moet ik halverwege naar een andere school!
Wel ga ik mijn vrienden missen, maar bij de keuze voor een nieuwe school heb ik geen rekening gehouden met waar zij heen gaan, ik kies voor mezelf.'
🔍 Gevonden voorwerpen ‼️
Ben je iets kwijt? Check dan nog snel even de gevonden voorwerpen bij de conciërges!
🕓 Deze kunnen nog worden opgehaald tot 2 juli om 16:00 uur. Na dit moment worden alle overgebleven spullen weggehaald.
Dus: kijk even of jouw hoodie, broodtrommel of sportshirt daar nog ligt 👀
#gevondenvoorwerpen #opgeruimdstaatnetjes #schoollife #benjewatkwijt #checkdeconciërge
‼️ Code rood - vrijdag 26 juni ‼️
Er is code rood afgegeven vanwege de extreme temperaturen. Dat betekent dat de school morgen, 26 juni, gesloten is.
📩 Alle ouders/verzorgers ontvangen hierover een ouderbrief met aanvullende informatie.
❌ Alle geplande activiteiten komen te vervallen en gaan dus helaas niet door.
Blijf goed uit de zon, drink voldoende water en zoek de koelte op. Succes morgen! 💧
#coderood #schooldicht #hitte #drinkvoldoende #zorggoedvoorjezelf
🌞🎢 Wat een dag!
Gisteren was het maar liefst 35 graden in Walibi, maar dat hield ons absoluut niet tegen om volop te genieten van alle achtbanen! 🎡
De boomstammen waren zonder twijfel favoriet – een heerlijke verkoeling én vooral heel veel plezier. 😄💦
Wat hebben de leerlingen genoten, gelachen en het goed volgehouden in de hitte. En eerlijk is eerlijk: ook de docenten hebben zich uitstekend vermaakt! 😉
Een dikke 10 voor deze dag! 👏🎉
#Walibi #Schoolreis #AchtbaanPret #Hitte #niettestoppen








